Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Zingmark - 18 mars 2014 18:49

Jag hade visst en grej kvar ifrån jul som jag glömt att visa! Jag började jobba heltid i december när jag höll på att tillverka det här lilla julbordet och fick prioritera bort det för annat. Jag hade nästan glömt bort julbordet, till nu när det dök upp en tävling med miniatyr-julmat i en grupp jag är medlem i på Deviantart. Jag fotade all miniatyrmat till tävlingen och tänkte att jag skulle lägga upp dom här på bloggen också, trots att julen känns långt bort nu XD


Allting är gjort av polymerlera av märket sculpey premo, både maten och alla tallrikar, skålar och kastruller är gjorda av mig. Det är första gången jag testat att göra miniatyrmat, och det var verkligen en utmaning! Till leran har jag även använt torrpastell och lack, för att få maten att se så verklig ut som möjligt :)


Hela julbordet, uppdukat på en träbit :) En enkrona är med som referens för storleken.

 

Närbild av halva julbordet.

 

Närbild på julskinkan, blött bröd och skinkmackan.

 

Ovido - Quiz & Flashcards