Alla inlägg under november 2013

Av Zingmark - 17 november 2013 14:44

Jag är blev äntligen klar med mitt lilla safari i sommar och lägger upp bilder nu på alla djuren. Det blev totalt 18 stycken olika djur ifrån Kenya. Det har varit ett stort projekt och jag är så glad över att äntligen vara klar :) Alla djuren finns till försäljning :) Djuren är ca 4-5 cm stora. Jag har redan börjat med två nya djurprojekt, havsdjur och svenska djur :)


Alla djuren samlade i sitt "hem" som jag byggt av kartong och målat med akrylfärg.

 

Antiloperna med jättehorn :)

 

Kattdjuren :)

 

Gräsätarna :)

De farliga, buffel, krokodil och gnu :) 

 

Och till sist, de grå jättarna :)


 

  En liten miniatybild XD

Av Zingmark - 15 november 2013 20:49

I oktober förra året bestämde jag mig för att köpa polymerlera för att börja göra figurer och smycken. Jag var otroligt stolt över mina första figurer och tog fram dem nu i höst för att titta på dem. Jag insåg hur mycket jag måste ha lärt mig för min första lerfigur såg rent fruktansvärd ut, den var ojämn, färgen var klumpig och lacket var ännu klumpigare och täckte inte ens överallt! Jag bestämde mig för att göra om den första för att se hur mycket jag lärt mig.


Min allra första lerfigur var denna vitval gjord med supersculpey och målad med akrylfärg och lackad. Den nya gjord 2013 är gjord av vit och svart lera och är tonad rosa på kinderna och ljusblå på fenorna med torrpastell :) Jag kan se att det blir skillnad bara över ett år :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards