Alla inlägg under december 2013

Av Zingmark - 10 december 2013 20:46

Andra inlägget med julsmycken, den här gången är det lite blandat med pepparkakor, lussebullar, snögubbar och annat roligt :) Det finns både hängande örhängen, pluppörhängen och halsband :) Det är så roligt att tillverka julsmycken, det är något med den här högtiden som gör mig otroligt inspirerad att skapa och det finns så mycket man kan göra! Det finns minst ett blogginlägg till med julsmycken som ännu inte blivit helt klara, b la julgranskulor som örhängen så det kommer läggas upp här så fort dom är klara.


Passa på att köpa en persolig julklapp till någon eller ge en till dig själv. Alla smycken är unika och handgjorda av mig. Smyckena går jättebra att skicka med posten med en frakt på ca 12 kr och brukar komma fram på en eller två vardagar :)


Det är bara att skriva ett medelande här, på min facebook eller till min mail: sofia.zingmark@gmail.com om du är intresserad av att köpa något av mig :)


Pepparkakor och lussebullar i olika former. (även lussekatter i mitten) ;)


Närbild på pepparkakshusen och pepparkaksgrisarna (grisarna var en present till min sambo)

 


Ett set med pepparkakshjärtan och frostade glaspärlor :)

 


Ett par örhängen med söta små snögubbar :) De är även lite rosa om kinderna :P

 


Glittriga vita snöbollar och snöflingor i form av örhängen och halsband.

 


Och till sist, gröna glittriga granar dekorerade med nagellack (pluppörhängen med halsband) och polkagrisar som örhängen och polkagrishjärta som halsband :)

 


Av Zingmark - 8 december 2013 18:23

Nu när det redan är andra advent och julen närmar sig är det dags att visa alla smycken jag haft fullt upp att tillverka nu till jul :) Jag har gjort jul-cupcakes i fem olika teman som ska bli örhängen och halsband. På bilderna har jag ännu inte satt fast örhängeskrokar och kedjor :P Jag har många fler smycken som jag kommer lägga upp bilder på innan jul!


Passa på att köpa en persolig julklapp till någon eller ge en till dig själv. Alla smycken är unika och handgjorda av mig. Ett par cupcake örhängen kostar 120 kr och halsbanden kostar 100 kr. Ett helt set tillsammans kostar 200 kr. Smyckena går jättebra att skicka med posten med en frakt på ca 12 kr och brukar komma fram på en eller två vardagar :)


Det är bara att skriva ett medelande här, på min facebook eller till min mail: sofia.zingmark@gmail.com om du är intresserad av att köpa något av mig :)


Alla cupcake set som jag gjort, de små är örhängen och de stora är halsbandshängen.

Teman fr v: Pepparkaka, Nyårsfest, Snöflinga, Polkagrischoklad och Frost.

 


För skojs skull gjorde jag även minicupcakes i 1:12 skala. Här nedan är bilder på varje tema med alla cupcakes. Både "stora" och minis med en enkrona som referens för storleken. Det syns inte så bra på bilderna men alla cupcakeformarna glittrar och de i silver och guld skimmrar :)


Tema: Pepparkaka

 


Tema: Nyårsfest

 


Tema: Snöflinga

 


Tema: Polkagrischoklad

 


Tema: Frost

 


Oj vilket långt inlägg det här blev! Men jag kan ändå inte låta bli att lägga upp en sista bild på mina mini cupcakes :P

 

Ovido - Quiz & Flashcards